Kulübümüz ile adidas arasında Türk spor tarihinin en yüksek bütçeli anlaşmasının imzaları atıldı
Fenerbahçemiz ile adidas ortasında futbol, basketbol, voleybol ve tüm altyapı gruplarımızı kapsayan sponsorluk mutabakatının imza merasimi Ülker Stadyumu Fenerbahçe Şükrü Saracoğlu Spor Kompleksi 1907 Tribünü’nde yapıldı.
Hem Fenerbahçemizin bugüne kadarki en kapsamlı resmi tedarikçi muahedesi olması hem de adidas Türkiye’nin birebir anda 3 farklı branşta bir kulübü desteklediği ilk iş birliği olması sebebiyle tarihi değer taşıyan bu mutabakat kapsamında tüm ekiplerimiz, 5 yıl boyunca adidas tarafından tasarlanıp üretilen forma ve ekipmanlarla alana çıkacak.
Liderimiz Ali Y. Koç, Fenerium’dan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyemiz Esin Güral Argat, adidas Gelişmekte Olan Ülkelerden Sorumlu Başkanı Dave Thomas ve adidas Türkiye Genel Müdürü Hakan Atalay’ın konuşmacı olarak yer aldığı imza töreninde Yönetim Kurulu Üyelerimiz ile kulüp profesyonellerimiz ve adidas yetkilileri de hazır bulundu.
Başkanımız Ali Y. Koç: Bugün burada Türk spor tarihinin en yüksek bütçeli muahedesine imza atacağız
İmza merasiminin açılış konuşmasını Liderimiz Ali Y. Koç yaptı. Muahedenin ehemmiyeti ve ayrıntıları hakkında bilgi veren Liderimiz, “adidas Bölge Lideri Sayın Dave Thomas, burada bulunan pek çok adidas çalışanı, adidas Türkiye Genel Müdürü Sayın Hakan Atalay, değerli yöneticilerimiz, değerli basın mensupları ve bizleri takip eden büyük Fenerbahçe taraftarları, herkesi hürmet ve sevgiyle selamlıyorum.
Bugün burada yıllar sonra bir kere daha Türk sporunun en güçlü temsilcilerinden Fenerbahçe ve adidas’ın yine bir kere daha yan yana gelmesinin, imza merasimi için beraberiz. Zahmet ettiğiniz ve geldiğiniz için hepinize farklı ayrı teşekkür ederim.
Futbol, basketbol ve voleybol branşları kadın-erkek hepsinde tüm gruplarımız birinci kez adidas tarafından hazırlanacak özel dizaynlarla alanlarda yer alacak ve rakiplerle uğraş edecekler.
Bu iş birliği, ülkemiz ismine farklı bir değer daha taşıyor. adidas Türkiye birinci kere birebir anda 3 farklı branşta Fenerbahçe ile güçlerini birleştiriyor. Bu durum Fenerbahçe’nin üç başka branşta birden tıpkı vakitte global rekabet gücünü markalaşma düzeyinin en tesirli yansımasıdır diye düşünüyoruz.
Bununla bir arada kelam konusu muahede Türk spor tarihinin en büyük bütçeli teknik sponsorluk muahedesidir. Bugün burada Türk spor tarihinin en yüksek bütçeli muahedesine imza atacağız. Bildiğiniz üzere Fenerbahçe ve adidas güçlü bir ortak tarihe sahiptir.
1984-85 yıllarında başlayan birliktelik, 1988-99 yılları ortasında devam etmiş, 2004 yılında tekrar atılan adım 2021 yılına dek kesintisiz sürmüş.
Dolayısıyla toplamda 30 küsur yılla adidas Fenerbahçe Spor Kulübü tarihinin en uzun süreli iş birliği yaptığı küresel markadır.
Fenerbahçe armasının üzerinde olduğu her forma; milyonlarca yüreğin ortak tutkusunu, alın terini, gayretini ve inancını temsil etmektedir.
Renklerine yansıyan asil, güçlü tutumuyla bir duruşun da temsilidir.
Yeni formalarımız inşallah 1 Temmuz’da evvel stattaki mağazalarımızda, Fenerium’un online mağazasındave tıpkı vakitte adidas’ın online mağazasında, 2 Temmuz’dan itibaren de tüm Feneriumlarda ve adidas’ın belirleyeceği adidas mağazalarında olacaktır. Hepimizi heyecanlandıran bu birlikteliğin her iki taraf ve Türk sporu için güzel uğurlu olmasını temenni ediyorum. İnşallah Fenerbahçe adidas’a, adidas’ta Fenerbahçe’ye baht getirecektir. Çok teşekkür ediyorum.” dedi.
Yönetim Kurulu Üyemiz Esin Güral Argat: Neredeyse yarım asırlık bir geçmişe sahip olduğumuz, birçok zaferleri omuz omuza yaşadığımız adidas ile tekrar tıpkı amaçlarda buluşuyoruz
Yönetim Kurulu Üyemiz Esin Güral Argat, “Sayın Başkanım, Değerli Yönetim Kurulu Üyelerimiz, adidas’ın değerli temsilcileri; adidas Gelişmekte olan Ülkelerden Sorumlu Lideri Sayın Dave Thomas ve Sayın adidas Türkiye Genel Müdürü Hakan Atalay, değerli basın mensupları ve değerli Fenerbahçeliler, hepinizi hürmet ve sevgiyle selamlıyorum.
Bugün burada, Fenerbahçe Spor Kulübü olarak tarihimizde yeni bir sayfa açmanın heyecanıyla sizlerle birlikteyiz.
Neredeyse yarım asırlık bir geçmişe sahip olduğumuz, birçok zaferleri omuz omuza yaşadığımız adidas ile yine birebir maksatlarda buluşuyoruz.
Bu buluşma yalnızca bir sponsorluk değil, bir tekrar kavuşma; karakterlerin, bedellerin ve maksatların örtüştüğü güçlü bir yol arkadaşlığının tazelenmesidir.
Kulübümüz ile adidas ortasında bugün imzalanan bu muahede; futbol, basketbol, voleybol ve tüm altyapı ekiplerimizi kapsayan tarihi bir iş birliğidir.
Önümüzdeki beş yıl boyunca, tüm ekiplerimiz adidas tarafından özel olarak tasarlanmış forma ve ekipmanlarla alana çıkacaklar. Bu süreçte sadece A Kadrolarımız değil, altyapıdan gelen genç atletlerimiz da birebir standartlarda alana çıkma fırsatına sahip olacaklar. Böylelikle Fenerbahçe’nin spora bakış açısını ve her branşta birebir kaliteyle var olma gayesini, alanlarda da açıkça görebiliyor olacağız.
Taraftarlarımızın uzun müddettir büyük bir heyecanla beklediği bu birlikteliği hayata geçirmiş olmaktan büyük bir memnuniyet duyuyoruz.
Fenerium olarak bu süreçte forma tasarım basamaklarının daha derin bir modülü olduk. Topluluğun ruhunu taşıyan, alanda fark yaratacak ve taraftarın heyecanla sahiplenebileceği formalar ortaya çıktı.
Umuyorum ve yürekten inanıyorum ki; bu formalar, önümüzdeki yıllara damga vuracak ve zaferlerin sembolü olacak.
Ayrıca belirtmek isterim ki bu mutabakat, hem Fenerbahçemizin bugüne kadarki en kapsamlı resmi tedarikçi mutabakatı olması açısından hem de adidas Türkiye’nin birinci sefer birebir anda üç farklı branşta bir kulübe takviye verdiği bir iş birliği olması tarafıyla büyük bir değer taşımaktadır.
Bu iş birliğinin yalnızca sportif değil, ticari manada da büyük bir potansiyele sahip olacağını biliyoruz. Bu muahede, kulübümüzün küresel marka gücünü pekiştiren ve taraftarlarımızla olan bağımızı daha da güçlendiren değerli bir adımdır.
• adidas iş birliğiyle birlikte Fenerium’un yurt içi ve yurt dışı dijital satışlarının, birinci dönem %30’un üzerine çıkmasını bekliyoruz.
• Avrupa’da yaşayan yaklaşık 2 milyon Fenerbahçe taraftarına, adidas’ın güçlü dijital mağaza ağı ve Fenerium Pazar yerleri aracılığıyla daha kolay erişmeyi planlıyoruz.
• Bayan ve çocuk forma satış adetleri bu yıl toplam forma satışlarından %36 hisse aldı. Hedefimiz adidas iş birliği ile bu oranı %42’ye yükseltmektir.
• Yeni formalarımızın yalnızca alanda değil, günlük ömürde da bir tarz sözü olacağına inanıyoruz.
• Bu mutabakat, sadece satış sayılarıyla değil; marka kıymetimiz, memleketler arası görünürlüğümüz ve genç taraftarlarla bağ kurma seyahatimiz açısından da büyük bir sıçrama manasına geliyor.
Bu kapsamda adidas ile gerçekleştirdiğimiz paydaşlık, kulübümüzün dijitalleşme vizyonunu desteklerken, küresel pazarda daha faal bir oyuncu olmamız ismine da büyük değer taşıyor.
Bu iş birliğinin hayata geçmesinde emeği geçen adidas Türkiye idaresine, Fenerbahçe Spor Kulübü, Fenerium profesyonellerine ve bu sürecin her adımında katkı sağlayan herkese en içten teşekkürlerimi sunuyorum.
Bu birlikteliğin, Fenerbahçe ruhuna yakışır biçimde uzun soluklu ve başarılarla dolu olmasını temenni ediyor, hepinizi hürmet ve sevgiyle selamlıyorum.” dedi.
adidas Gelişmekte Olan Ülkelerden Sorumlu Başkanı Dave Thomas: Fenerbahçe ve adidas birlikte bu ülkede sporun geleceğine yatırım yapıyorlar
adidas Gelişmekte Olan Ülkelerden Sorumlu Başkanı Dave Thomas, “Beni bu olağanüstü kentte ağırladığınız için teşekkür ediyoruz. Çok heyecan verici bir noktadayız. Fenerbahçe ve adidas birlikte bu ülkede sporun geleceğine yatırım yapıyorlar. Türkiye çok kıymetli bir pazar. Yalnızca büyümekte olan pazarlar için değil, adidas için bilhassa çok değerli. Bilhassa futbol ve spor kapsamında bütün dünyada. Bu paydaşlık bizim markamız için çok değerli bir adım. Biz bir sonraki, jenerasyonlara ilham vermek ve Türkiye’de kalıcı bir tesir yaratmak istiyoruz. Bu emele da bu iş birliği katiyetle hizmet edecek. Spor insanların hayatlarını değiştiriyor ve Fenerbahçe üzere bir spor kulübü her vakit ilerlemeye adanmışlığı ve kendi gayesine yürümesi açısından muazzam potansiyele sahip bir kulüp. Hakikaten Hakan’ın liderliğinde son derece yetenekli bir takım de adidas’ta var. Onlarla beraber bu iş birliği çok büyük toplumsal tesir yaratacaktır. Taraftarı çok memnun edecektir umuyorum ki. Sporun kitabını birlikte yazıyor olacağız. Katkıda bulunan herkese teşekkür ediyorum. İş birliğimizin uzun soluklu olmasını tüm kalbimle diliyorum.” diye konuştu.
adidas Türkiye Genel Müdürü Hakan Atalay: Tüm kalbimizle inanıyoruz ki, Fenerbahçe ile kurduğumuz bu güçlü paydaşlık Türk sporunun geleceğini de birlikte şekillendirecek
adidas Türkiye Genel Müdürü Hakan Atalay, “Bugün bizim ve Türk sporu için çok manalı, heyecan verici bir muahede için bir ortadayız. adidas olarak Türkiye’de liderliğini sürdürdüğümüz spor giysi pazarındaki başarımız aslında Türk sporuna yaptığımız yatırımların doğal bir yansıması. Markamızın amiral gemisi olan futbolda federasyonlar, kulüpler, sportmenler seviyesinde birçok iş birliğini yıllardır sürdürüyoruz. Artık bu alandaki gücümüzü çok özel bir birliktelikle pekiştirmek için buradayız. Türkiye’nin en büyük spor kulüplerinden Fenerbahçe ile yeni bir periyoda giriyoruz. Bugün burada olmak hepimiz için olduğu üzere benim ve adidas Türkiye takımım için de hakikaten çok heyecan verici. Zira bugün yalnızca bir sponsorluk duyurusu için bir ortaya gelmedik. Bugün burada Türkiye’nin spor kültürüne taraf veren iki güçlü markanın, adidas ve Fenerbahçe’nin ortak bir vizyonla tekrar bir ortaya gelişini kutluyoruz. Bildiğiniz üzere aslında Türkiye’nin en büyük spor kulüplerinden Fenerbahçe Spor Kulübü ile adidas’ın öyküsü çok uzun yıllar öncesine dayanıyor. Halihazırda Fenerbahçe Opet Bayan Basketbol ve Fenerbahçe Beko Erkek Basketbol Ekipleriyle olan iş birliğimiz devam ediyor. Artık bu kıssayı çok daha geniş kapsamlı bir noktaya taşıyoruz. Fenerbahçe üzere çok esaslı, çok branşlı ve yalnızca alanda değil toplumun her alanında güçlü bir tesiri olan bir kulübü yine adidas’la bir ortada görmek bizim için çok gurur verici. Bu sadece bir forma sponsorluğu değil; dizaynın, teknolojinin, kültürün ve tutkunun bir ortaya geldiği saha ve saha dışında iz bırakacak uzun vadeli bir seyahat. 2025-26 döneminden itibaren önümüzdeki 5 yıl boyunca Fenerbahçe’nin futbol, basketbol ve voleybol branşlarında tüm bayan, erkek, altyapı ve Tekerlekli Sandalye Grupları adidas tarafından özel olarak tasarlanacak ve üretilecek olan forma ve ekipmanlarla alana çıkacak.
Bu sponsorlukla biz de bir prensip imza atıyoruz. adidas Türkiye olarak Fenerbahçe’nin bugüne kadar en kapsamlı resmi tedarikçi mutabakatını hayata geçirmenin gururunu yaşıyoruz. Bizim için tarihi bir mana taşıyan bu iş birliği ile birinci defa bir spor kulübünü tıpkı anda 3 farklı branşta destekliyoruz. Her branş için özel olarak hazırladığımız idman koleksiyonları, saha dışı eserler, sportmenler ve taraftarlar için özel tasarlanacak ayakkabılar ve elbette Fenerbahçe Spor Kulübü ile özdeşleşen efsane Çubuklu forma bu büyük paydaşlığın çok değerli bir kesimi.
Koleksiyonların her ayrıntısında adidas’ın inovasyon gücüyle Fenerbahçe’nin güçlü karakteri yan yana duracak. Fakat bu iş birliğini özel kılacak olan da adidas olarak yıllar içinde biriktirdiğimiz kültürel ve futbol mirasının Fenerbahçe taraftarının tutkusuyla buluşması olacak. Zira çok güzel biliyoruz ki Fenerbahçe’nin kalbi yalnızca alanda değil, tribünde de atıyor. Bu tutkuyu paylaşan taraftarlarımız için de özel eserler hazırlıyoruz.
Fenerbahçe’nin tarihi, ekip ruhu ve taraftarların misal sinerjisinden ilham alan bu özel koleksiyonun birinci kesimleri 1 Temmuz’daki lansmanımızın akabinde Liderimizin da belirttiği üzere adidas.com.tr, fenerium.com.tr ve Fenerium stat mağazalarında, 2 Temmuz prestijiyle da seçili adidas ve tekrar Fenerium mağazalarında sarı lacivertlilerle buluşacak.
adidas Türkiye olarak bu iş birliğini sadece bugünü değil, geleceği de düşünerek kurguladık. Gayemiz Türk sporuna, atletlere ve spor kültürüne uzun vadeli katkılar sağlamak.
Tüm kalbimizle inanıyoruz ki, Fenerbahçe ile kurduğumuz bu güçlü paydaşlık Türk sporunun geleceğini de birlikte şekillendirecek. Bu katkıyı sadece eserlerle değil; kalıcı bağlar, paylaşılan heyecanlar ve ortak başarılarla gerçekleştirmek istiyoruz.
Ve evet, önümüzdeki 5 yıl boyunca Fenerbahçe’nin efsane Çubuklusu ve öbür formaları adidas’a emanet. Fenerbahçe Spor Kulübü’yle gerçekleştirdiğimiz bu stratejik iş birliğinin hayata geçirilmesinde gösterdikleri liderlik ve iş birlikçi yaklaşımlarından dolayı başta Fenerbahçe Spor Kulübü Lideri Sayın Ali Koç’a, Yönetim Konseyi Üyesi Sayın Esin Güral Argat’a, Fenerbahçe Spor Kulübü’nün kıymetli idare grubuna adidas Türkiye ismine teşekkürlerimi sunuyorum. Bugün bu heyecanı bizimle paylaştığınız için siz kıymetli basın mensuplarına da gönülden teşekkür ediyorum. İş birliğimizin tüm Fenerbahçe topluluğuna ve ekiplerine iyi olmasını diliyorum.” ifadelerini kullandı.
SORU-CEVAP
Fenerbahçe formasında yıldızların nasıl kullanacağı istikametindeki soruya ‘geçen sezonki üzere devam edeceğiz’ cevabını veren Liderimiz Ali Y. Koç, “Hazırlanmadan evvel oyuncular ve hoca genelde formaları görmüyorlar. Hocamız geldiği birinci günden beri adidas ile kuvvetli bağlantılarından ötürü bize adidas’tan geri çeviremeyeceğimiz bir teklif geleceğini söylemişti. adidas’ın CEO’su ile de sık sık görüştüğünü söyledi. Gerçekten dediği üzere gerçekleşti.” dedi.
Muahedenin ayrıntıları hakkında bilgi veren adidas Türkiye Genel Müdürü Hakan Atalay, “5 yıllık bir muahedeye imza attık. Erkelerde ve bayanlarda futbol, basketbol ve voleybol branşlarında; altyapılar ve tekerlekli sandalye için. İki markanın katacağı paha üzerine ve sürdürülebilir bağlantı üzerine mukavelemizi açıklama üzerine bugün buraya geldik.” diye konuştu.
Finansal bahis hakkında da Fenerium’dan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyemiz Esin Güral Argat, “Bu süreç her iki taraf için de uzun ve yorucu oldu. Uzun mesailerle makul bir sonuca gelindi. adidas’tan belli bir ön ödeme alındı. 5 yıllık kontratımız var. Belli satış adetlerinde mutabakat sağladık. O satış adetlerini de tutturmak üzere de ortak yol haritalarını birlikte planlıyor olacağız. Bu yalnızca Fenerium, Fenerbahçe, adidas’ın bir konusu değil. Bu güçlü bir iş birliği. Bu çerçevede yaptığımız kontratın tüm gerekliliklerini yerine getirmek üzere yola çıktık. İki taraf için de zorlayacağı kontrat değil. İki tarafta güçlü. Bu kontratın gerekliliklerini rahatlıkla yerine getirecek ve hatta daha da ötesine geçeceklerdir.” bilgisini verdi.
Liderimiz Ali Y. Koç ise, “Kısacası geçmişte yapmış olduğumuz mutabakatlardan çok daha karlı bir mutabakat bizim için ve birebir vakitte adidas için de olacak. Bundan kuşkumuz yok. Geçmişle farklı olarak futbol dışındaki tüm branşlar var. Söz edildiği üzere geçmişten farklı olarak, daha uzun bir mutabakat. Genelde üç yıllık mutabakat oluyordu artık beş yıllık. Muhakkak baremlere ulaştığında yalnızca ciro tarafını değil karlılık tarafında da Fenerbahçe için artısı olacak. O yüzden bu sayılara ulaşacağımızdan hiç kuşkumuz yok. Bunun için de büyük Fenerbahçe taraftarının bizi desteklemesi, her vakit olduğu üzere formalar çıktığı andan itibaren formaları tüketmesi; o denli bir tüketelim ki formaları adidas üretimde yetişemesin. Amacımız bu” dedi.
adidas eser çeşitliliği hakkında konuşan adidas Türkiye Genel Müdürü Hakan Atalay, “Hem saha içerisinde hem saha dışında taraftarlarımızın giyebileceği özel kolleksiyonumuz olacak. Taraftarlar ve atletler için de özel bir ayakkabı tasarladık. Yakında o da satışa çıkacak. Renklerimizi ve kültürel mirasımızı adidas’ın yurt dışında taraftarlarımızla buluşturacağı çok özel kolleksiyonlar olacak” bilgisini verdi.
Transfer sorusunu yanıtlayan Liderimiz, “Transferi, planlamamızı ve takım yapılanmamızı konuşacağımızın vakti gelecek. Formayı sattıran iki ana öge var. alandaki muvaffakiyet ve alandaki yıldızlar” tabirlerini kullandı.
Dizaynla ilgili Liderimiz, “2006-2012 yıllarında ben idarede iken mart ayı üzere adidas askıda formalarla gelirdi. İdare heyetinde bakardık. Görüşlerimizi verirdik. Temmuz’a yetişirdi. Artık biz bugünden 120 yılımız için, önümüzdeki dönem değil ondan sonraki dönemin formalarını tasarlıyoruz. 120. yıl için adidas’ın hoş sürprizleri olacak. Bu kulüpler açısından hem düzgün hem de sıkıntı bir olay. Zira formalarda ilgili arkadaşlarımız ve yöneticilerimiz başından itibaren var. 5-6 sefer gidip, geliyor. Ne kadar süratli karar verip hareket edebilirseniz o kadar tasarım üzerinde etkiniz olabiliyor.” Şeklide konuştu.
Sponsorların ilgisi içinse Liderimiz, “Bu yılki en büyük gayemiz Bankalar Birliği’ne bıraktığımız %50’nin bir halde bütçeye girmesi. Genel Sekreterimiz ve Pazarlama grubu geçen sene büyük iş çıkardılar. Formamızın hiçbir yerinde boş yer yoktu. Birebir şey bu sene için de geçerlidir. Formamız değil, formalarımız. Yalnızca futbol değil.” dedi.
adidas Türkiye Genel Müdürü Hakan Atalay, “Aslında Esin Hanım konuşmasında çok hoş tabir etti. Liderim da söyledi. Sürecin en başından itibaren Fenerium ve küresel takımlarımızı bir ortaya getirerek tasarım üzerindeki her ince ayrıntısı tek tek çalışıyoruz. Üç branş için de atletlerimize, teknolojik manada başarılı olabilmesi için memleketler arası standartlardaki en üst düzeydeki eserleri temin etmek ve dizayna yalnızca alanda değil, saha dışında da giyilecek eserler için de yeni eserler ekleyerek…Başkanım 120. yıldan bahsetti. Özel koleksiyonlar eklemeye devam edeceğiz. Her dönem da bunu arttıracağımızı düşünüyorum. Esin hanım ve grubu ile yakın çalışıyoruz. Taraftarlarımızın seveceği koleksiyonlar devam edecek. Her üç branşta” dedi.
Liderimiz Ali Y. Koç ise, “Şunu da yanlış anlamayın. Her branşın dizaynı ve kıssası kendine özgün.” tabirlerini kullandı.
Yönetim Kurulu Üyemiz Esin Güral Argat da “Hakan Bey’in bıraktığı yerden devam edecek olursak şöyle ki; biz Fenerium olarak her vakit taraftarımızı duymayı istiyoruz. Taraftarlarımızın istekleri, talepleri ve gereksinimleri onlara yönelik dizaynları nasıl geliştirebiliriz. Bunun üzerinde çalışıyoruz. Bunu bundan sonraki süreçte adidas iş birliği iğle birlikte geliştirebiliriz. Birebir vakitte da Fenerium kendi iç yetenekleri ile aslında bunu yapmakta. O nedenle yalnızca futbol değil başka branşlarda olağan hem kulübümüz için hem Fenerium için son derece kritik ve değerli. Oradaki muhtaçlıklar doğrultusunda ve taraftarlarımızın iş görüşü doğrultusunda geliştirmeler her daim yapılmakta ve bu türlü devam edecek” dedi.
Liderimiz Ali Y. Koç, “Avrupa’da çok az kadro var ki ben imrenerek bakıyorum. Bayan futbol ekibine değişik dizayn yapıyorlar.” diye konuştu.
adidas’ın logosunda küçük değişikliklerin olduğunu belirten Liderimiz, “Bizim DNA’mız, adidas’ın DNA’sına çok uyuyor. Geçmişte de çok başarılarımız oldu. Ortamızda 4 sene boşluk oldu lakin rekabet Fenerbahçe’ye çok şey kazandırdı. Bugün Fenerium iki yıldır 27-28 milyon Euro net kar elde etti. Bu büsbütün rekabet sayesinde gerçekleşti. adidas geçmişte özel dizaynlar yapmıyordu. Artık o pozisyona geldi zira 4 yıldır yapıyoruz. Rekabetin rahmetini gördük. Bizim kıymetlerimiz ile adidas’ın kıymetleri birbirine çok uyuyor. Onun için bu birlikteliğin tekrar tesis edilmesi için hem Esin Hanım’a, hem Fenerium’a hem de adidas’a ve Hakan Bey’e çok teşekkür ediyorum. 5 sene önümüzü gördüğümüz çok kuvvetli hem ekonomik hem de dizayn açısından bir partnerimiz var.” diye konuştu.
Fenerbahçe ve adidas ortasında girişimcilik ve teknoloji alanında ortak bir startup programının hayata geçirilip geçirilmeyeceği biçiminde yöneltilen soruya adidas Türkiye Genel Müdürü Hakan Atalay, “Daha evvel masamıza açıkçası bu türlü bir mevzu gelmedi lakin kıymetlendirebiliriz. Şu ana kadar bu dönem için lansmanı yapacağımız koleksiyonumuz özel koleksiyonlar üzerine çalıştık. Lakin kıymetlendirebiliriz. Daha evvel rastgele bir startup için bir ortaya gelmedik.” diye karşılık verdi.
adidas Türkiye Genel Müdürü Hakan Atalay, ‘Retro’ dizaynların taraftarla buluşup buluşmayacağına dair şunları söyledi:
“Kesinlikle ‘retro’ seri olacak. Biz şu anda performans logomuzla alandaki formalarımızın lansmanını yapıyoruz. Daha sonra özgün logumuzun da bulunduğu özel, cultural clothing dediğimiz kültürel giysi; saha dışında, hafta içi ve hafta sonu, gündüz… taraftarlarımızın giymekten keyifli ve gurur duyacağı özel dizaynları Fenerium ile şu anda tasarlıyoruz.”
Forma fiyatları ile ilgili gelen soruya Liderimiz Ali Y. Koç, “Ondan ben sorumlu değilim. Esin Hanım ile adidas ortasında çetin bir pazarlık devam ediyor. Son kademe nedir bilmiyorum.” formunda karşılık verirken; Fenerium’dan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyemiz Esin Güral Argat ise, “Hani derler ya ‘eli kulağında’ diye. Çok kısa bir müddette anons etmiş oluruz.” dedi.
“Yeni dönem formalarının hepsini çok beğendik” diyen Liderimiz, “120. yılı bilhassa çok beğendim. Taraftarlarımızın keyif alacağına inanıyorum.” dedi.
adidas Türkiye Genel Müdürü Hakan Atalay, “1 Temmuz’da Türk spor sanayisinin gördüğü en büyük lansmanı yapacağız. Koleksiyonumuzu büsbütün sizlere sergileyeceğiz. Lansmanı statta yapacağız. Sinema de 1 Temmuz’da çıkacak. ” diye duyurdu.
Liderimiz Ali Y. Koç, “Lansman davetiyeleriniz yakında size gelecek. ‘Biz geri döndük’ demek için adidas bu işte bedenini taşın altına koydu. Keyifli, eğlenceli ve stadı hiç görmediğiniz formatta, ses getirecek biçimde hazırlamışlar.” dedi.
Yönetim Kurulu Üyemiz Esin Güral Argat, “Aslında Liderim burada forma dizaynlarıyla ilgili birkaç noktaya daha değinmek istiyorum. Bu yılki forma dizaynlarımız yalnızca saha içinde değil, saha dışında da keyifle ve Fenerbahçe ruhunu her an taşımak üzere tasarlanmış durumda. O manada da bu türlü büyük lansmanla da sizinle paylaşmanı heyecanını şimdiden yaşıyoruz. Formalarımın geçmiş yıllara nazaran çok farklı tasarım çizgisinde olduğunu daima birlikte sizler de görmüş olacaksınız” sözlerini kullandı.
Soru-cevap kısmının akabinde Liderimiz kelamlarını şu tabirlerle tamamladı: “adidas’a çok teşekkür ediyorum. 4 sene önce bu kararı verirken güç bir karardı. 30 küsür yıllık birliktelik az buz bir birliktelik değil lakin şunu söylemek istiyorum; geldiğimiz nokta prestijiyle bundan daha güzelini gerçekleştirmek çok güç olurdu.
Salonumuzda bu akşam maçımız var. Beşiktaş’la oynuyoruz. Allah’ın müsaadesiyle 2-0 yapmak istiyoruz. Çetin bir deplasmana gidiyoruz. Oraya 2-0 rahatlığıyla gitmek bize büyük avantaj sağlar. Münasebetiyle Basketbol Ekibimizin yolu açık olsun.
Son birkaç gündür köprüleri de görmüşsünüzdür. Sarı lacivertin boğaza ne kadar yakıştığını… Bununla beraber Ahmet Bey statta çok önemli değişiklikler yapıyor, yenilikler yapıyor. Burak Bey keza o denli. Ekranlar, transfer çalışmalarımız sürüyor, yapılanmamız sürüyor.
Yakında biz de konuşmaya başlayacağız. Yalnızca bir hususta bilgi vermek istiyorum. Biliyorsunuz haftalardır bir imza süreci topluluğumuzun gündemini meşgul etmektedir. Onunla ilgili çok konuşmadığım için birkaç bilgi vermek istiyorum. Her vakit söylediğimiz üzere demokratik bir haktır. Doğal ve hürmet duyulması gereken bir haktır. Ancak topluluğumuzun tarihine, kültürüne, geleneğine baktığımız vakit ise gelecekte yaratabileceği sakıncalar açısından bunun uygun bir usul olmadığını söyledik. Onun dışında da negatif yahut müspet bu süreci etkileyecek bir şey söylememek için dikkat ettik. Yalnız geldiğimiz nokta prestijiyle bizler hem önümüzdeki dönem hazırlıklarına hem de daha da değerlisi kulübümüzün geleceği açısından çok kıymetli konulara odaklanmaktayız. Fokusumuz orasıdır. Bu hususta topluluğumuzu hiçbir rahatsızlığı olmasın. Bir sürü insan ‘konuşun artık, bitsin bu’ diyor. Konuşacağız. Bizim de vaktimiz gelecek. Şunu söylemek istiyorum; imza sürecini yöneten arkadaşlar haftalardır kâfi imza sayısına ulaştıklarını her türlü mecrada söz etmektedirler. Lakin bu imzaları kulübümüze ulaştırma konusunda tıpkı heyecanı, motivasyonu yaşamamaktadırlar. Hatta dün imza bilgilerinin excel formatına taşınacağı, oradan bize getirileceği bize söz edilmektedir. Biz emsal bir süreç yapsak geldikçe hazır hale getiririz. Şu soruyu rica ediyorum sorumlu ve önemli medya mensuplarından, klasik medya olsun, dijital medya olsun: Niçin bu imzalar halâ kulübe getirilmemiştir. İmzaların kulübe getirilmesi ne vakit olacaktır? Niçin bu imzalar toplandıkça kulübe getirilmemektedir? Bu imzaları yapan arkadaşlar birinci günden bunu excel formatına taşımayı akıl edememişler midir ki hala organize kötülükle bu iş devam etmektedir. Bu sorunun artık sorulması gerekiyor. Biz de merak ediyoruz. Bize de soruluyor kongre üyelerimiz lehte, aleyhte soruyorlar. Önemli ve sorumlu medya mensuplarından bunu irdelemesini rica ediyorum. Toplantımıza katıldığınız için hepinize teşekkür ediyorum.”
Konuşmaların akabinde imzalar atıldı ve toplu fotoğraf çekimiyle imza merasimi sona erdi.
Basın Fotoğrafları